zaterdag 26 januari 2008

Verklaring

Tekenen is sinds mijn jongste tijd een gemoedstoestand, het is voor mij het meest expressieve uitdrukkings- en communicatiemiddel.

Op het witte papier verschijnt een mengeling van mijn gevoelens en gedachten en van de aura die de menselijke figuur bezit en uitstraalt.

Het onderbewuste laat mijn gevoelens, wil en wensen op mijn werken verschijnen.

Een unieke tekening zit zeer vaak verscholen in een snelle weergave, soms in een nauwgezette studie. Een tekening moet vaak zeer snel gemaakt worden, de kracht van een schets… Soms produceer ik, eenvoudigweg met een blad papier en een stuk houtskool, een boeiende tekening. Soms ga ik wel naar meer diepere studies, maar toch blijven snelheid en schoonheid de kernpunten van mijn artistieke gedachten.

Na mijn 9 jaar in de tekenateliers van Marc Horemans, Marc Raes en Luc Huysman in de Kunstacademie De Lei in Leuven en bij Wisper, ben ik van lijntekeningen naar meer grafische technieken en kleuren doorgegroeid, maar altijd blijft de voeling met de lijn mijn eeuwige zoektocht en kracht.

De menselijke figuur is de kern van mijn werken. Nog altijd is hij het meest interessant. De menselijke figuur bevat alle variaties van vormen, tonen en krachten. Het is een onbeperkt onderwerp dat nog jaren werk zal eisen.

Ik wens door de observatie van een verrassende schoonheid de meest éénmalige en expressieve tekening te creëren.

Geen opmerkingen: